Tankar

Helgens tävling
0.95: Piggpiggpigg. Det var mycket ljud på läktaren och Clapton höll helt enkelt på att krypa ur skinnet. Han vart spänd och tittig. Vart två stopp. Men känner mig ändå typ nöjd.
1,00: Han lugnade ner sig en hel del, jobbade mycket trav och böjja. Gick in på banan med en bra känsla. Går hur jäkla bra som helst. Gör tamefan världens bästa omhoppning >TILLS jag tappar ytterskänkeln och stannar på SISTA hindret och eftersom min poa blir väldigt upprörd när det blir fel vart det även ett till stopp innan vi tog oss över. Är dock ganska övertygad om att hade jag inte tappat yttern hade vi vunnit... 
1,00: På framhoppningen kom vi fel på oxern första språnget, så han river framkanten. Det första jag gör är att släppa tyglarna och klappa om pållehästen som hoppade. Vilket ledde till en bockserie hela vägen ner i hörnet. Sen satt det där kvar inne på banan och vi stannade ut oss. 
1,10: Fick hjälp av bästa Sandra på framhoppningen och det gick verkligen hur bra som helst. Kom jätte bra på alla hinder och sprången kändes jätte fina. Sen inne på banan rev han första hindret. Som sagt så blir han jätte upprörd när det blir "fel". Så då var hinder nr2 med klossar under på tok för läskigt för att hoppa. =>Utesluten.

Så helgens höjdpunkter var första 1m klassen och framhoppniongen för Sandra. Nu blir det tränatränaträna och sedan kör vi hårt på nästa säsong. 
 
Vinterträning:(hopp)
1. Kommer att lägga mycket vikt i symetri(vilket jag alltid tyckt är viktigt)
2. Allt som går att hoppa över ska hoppas över, innan året är slut ska han vara lika cool som Flisan mot titthinder.
3. Kommer jobba med avstånd > få ett bätte flyt i galoppen, fortstätta jobba med att hitta en jämnstor galopp.
4. "Korta svängar" där yttern måste vara med bättre. (bommar, böjtspår osv.)
5. Långa anridningar(Bara för att jag som ryttare inte tycker om det).
6. Kombinationer  i alla dess former (allt från bommar på marken till tävlingskombinationer)
7. Kommer sänka hinderhöjden och ha fokus på gångarter, jämnhet, lydad och miljöträning
Så efter nyår kanske man har en häst med bättre psyke? Återstår att se. :)

Sedan har jag även bokat in mig på Lottakurs 23-24 november. 

Vart ett väldigt lång inlägg men det är väl lite av det som snurrar i mitt huvud just nu. Kommer även att miljöträna mer från marken.
 
 
 


Kommentarer
Madde

Låter ju som en bra plan du har gjort upp! Om du ska in till ridhuset och hoppa nån dag kan du ju höra av dig så kanske jag kan följa med och vara hinderpersonal ;)

Svar: Det ska jag göra ! ;D
hastochtraning.blogg.se

2013-10-29 @ 15:44:19
URL: http://mittlivojag.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0