Tisdag

Idag har Clapton fått gå lite lösgörande dressyr. Orkade inte sätta stigläder på dressyrsadeln, så nu känner jag mig rätt öm i låren. Han var i alla fall riktigt uppmärksam och jobbade på bra. Sen när vi vände hemåt fick jag dubbelt så mycket hästkrafter. Galopperade en bit och gjorde ett gäng halter så lugnade han ner sig igen. Kulkul, imorgon blir det hoppträning.



Jobbade med lite respektbyggade på marken(första gången jag provar). Flyttade honom höger, vänster och på liten volt. Tycker ändå det gick bra. Från början visade han lite av de beteende han använder då han inte vill gå på transporten. Men det släppte rätt fort ändå. Han ville gärna springa genom vändningarna, bad honom skritta eftersom han tappar alldeless för mycket fokus om han blir stressad. Provar igen imorgon. (Y)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0