Update dressyrträning

I onsdags åkte jag in för att rida dressyr för Madde, gick superbra. Värmde upp redan från skritt med att vända på 'bakdelen' för att få koll på bogarna. Sedan fortsatte vi med traven på samma sätt mycket bågar, serpentiner och fokus på att han ska acceptera tygeltagen. Sen en uns galoppjobb på volt med samma tänk, acceptera+drivning. Sedan red jag igenom programmen som jag ska tävla(haha..). Gick hyfsat ändå. Känner dock att jag måste plugga på programmen mer då det inte riktigt sitter. Vart en del dåliga vägar, han är lite knepig att rakrikta. Men mitt mål är att komma över 40%, så jag hoppas att det kommer gå. 
 Madde och Clapton:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0