Spenderarbyxorna..

Igår fick jag för mig att prova rida i gamla skrutt dressyrsadeln. Eftersom jag misstänkt att hoppsadeln inte ligger optimalt. Under ridturen så fick jag för mig att han svarade mycket bättre på sitsen än vad han brukar göra och jag fick så fruktansvärt mycket mer häst att rida. Så på tisdag ska vi åka in till KDRF och ha sadelinpassning med Andrea Waller! Känns hur roligt som helst. 

Annars har vi klaustrofobi/lasttränat lite grann. Ställde mina hemmabydga hinderstöd tätt intill varandra så han skulle få gå imellan dom. Det tyckte han va apläskigt frånbörjan, men sen gick det bättre. Ställde även upp en pall på högkant en kortkort bit från hagen, vilket oxå var läskigt frånbörjan men det släppte han fortare. Sen så hade vi ju så klart transporten. Gick faktiskt bra, när han vart gnällig bytte jag bara "övning" sen gick det bra igen. Så det får vi nog jobba vidare med.

Sen nu imorse fick jag för mig att jag är rik, så jag bestämde mig för att beställa hem ett nytt träns. Har letat efter ett nytt träns länge men inte hittat något som fallit mig i smaken. Har viljat ha ett med bra frihet för öronen, men tycker inte om Dyon-tränsen över huvudtaget, och sen verkar många vara missnöjda med dem? I alla fall så råkade jag klicka hem ett psofSweden träns, som jag tycker är sjukt snyggt och verkar ju hur bra som helst(ergonomiskt osv.). Tror Clapton kommer trivas bra i det.
Tidigare var jag för snål... men får väl se det som en tidig födelsedagspresent/julklapp till mig själv?... 
Beställde iaf Jump off, revolution och set ser ur såhär: 
Träns Jump Off Revolution


Kommentarer
Madde

Kämpa på med miljöträningen, blir nog bra det där :) och vad snyggt träns!! :D

Svar: Hoppas det! Ska bli spännande att se om han kan växa upp någon gång ;D Oja! Hoppas bara att det passar, jag beställde storlek Cob, funderade på att beställa ponny, hahah... Har läst att dom är stora i storleken :)
hastochtraning.blogg.se

2013-10-30 @ 21:50:34
URL: http://mittlivojag.blogg.se
Madde

Haha ja man kan ju hoppas det ;) Jasså, ja det är bara att hålla tummarna att det passar.. du kan ju lägga upp en bild sen så ma få se hur det ser ut på Clappis :D

Svar: Ska göra det! Haha håller på att bli övervänt och har inte ens fått en bekräftelse på att det är skickat...
hastochtraning.blogg.se

2013-10-31 @ 10:17:52
URL: http://mittlivojag.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0