16/10

Har jobbat en hel del den senaste tiden och därför inte hunnit hoppa på tre veckor och ska starta fyra klasser på srk nästa helg. Har varit ganska nervös inför detta eftersom han varit så himla tittig före sommaren och under i stort sett hela sommaren har vi hopptränat en gång i veckan för Erica Cox. Så jag hade ingen aning om en så här lång vila från bommarna skulle göra att vi började om på noll igen..
 
Men igår tog vi oss i alla fulla fall in på KDRF efter lektionerna(21.00). Byggde upp en linje på ena långsidan(Räcke-17m(4galoppspr.)-räcke, en oxer snett igenom och ett räcke snett igenom. Hoppade fram lite snabbt på 80, han var lite tittig på ena räcket som jag ställt klossar under, men lite skänkel så gick han fram ändå. Sedan tog vi hela linjen i båda varven, på 5 galoppsprång(vilket är normalt avstånd för honom). Sedan höjde vi allt till 1m hoppade en liten bana. Han skötte sig jätte fin hoppade alla hinder utan att ens antyda nått om att det skulle vara läskigt. Red linjen på 5 galoppsprång igen då han var så himla laddad. Sedan höjde vi oxern till 110 och hoppade igen, gick jätte bra, fick linjen att stämma perfekt på 4 galoppsprång, kom lite konstigt på hinder nr 2 men vi började om direkt efter och hoppade 1-2 så det blev bättre. För övrigt var han jätte stark mellan hindern, men de gör mig inte så mycket, han var ju som himla glad i att få hoppa.
 
 
 
Sen har jag köpt Clapton ett nytt vintertäcke som förhoppningsvis inte ska skava någonstans, eftersom han blir så känslig när han är rakad. Igår kväll så provade jag det på honom och SHIT vilket fint täcke jag har köpt, är fullkommligt förälskad i det. Det är ett Weatherbeeta i färgen röd, med marinblåa och vita detaljen och en del reflexer. Fleece i bogen och över kanten => inget skav, löstagbar hals med en "snug" polofleece krage som man drar upp under halstäcket mot huvudet, huur mysigt som helst. Skaver det här täcket någonstans heter jag Arne..
Såhär ser det ut, fast i en annan färg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0