Sadelinpassning med Andrea Waller

Idag har jag varit ytterst snurrig i bollen.Vi har varit in på KDRF och kollat upp sadeln och provat nya. Eftersom vi kom fram till att den gamla inte ligger som den ska skapar tyck bakåt och stör bogbladets rotation. Hur som helst så har jag ridit i säkert 10 olika sadlar och till slut efter att ha bytt mellan de två som låg bäst 4-6 gånger så har jag köpt en ny sadel. Det blev en Lippo Fazzino, hoppas att detta kommer ha en lugnande invärkan på Clapton. Men det återsår ju att se. Är i alla fall väldigt nöjd och har då numera en sadel som passar min häst perfekt. 
 
För övringt måste jag åka till kiropraktikern, känner att det inte alls är som det ska och dessutom hugger det i axeln när jag skrattar...och på 'tal' om det har jag planerat att Anna Dalhberg(equiterapeft) ska få komma och kolla igenom Clapton, får se när jag ska lyckas boka in det . Men de kommer. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0