Banan

Igår så fick jag för mig at lastträna men Clappe gick på direkt så jag slängde tränset i bilen och åkte in på KDRF och red lite barbacka-dressyr. Från början var han som vanligt men sen när jag galopperade så tog han vääldigt långa steg och ville som ila iväg och bocka av mig. Så jag saktade av och travarbetade en stund till. Sen började vi om att galoppera igen och då gick det mycket bättre.
Jobbade lite med allt möjlgt igår. Mycket volter och sepentiner för att få honom avslappnad och för att bibehålla fokus Jobbade även med flyttningar(skänkelvikning, öppna, sluta) vilket gick bättre än förväntat, himla skönt att ha speglar i ridhuset så man ser precis hur hästen sätter hovarna. Sen jobbade vi även med ökningar i både trav och galopp. Vilket också gick bra, övergångarna är jag riktigt nöjd med => jag satt ju kvar!. Sen avslutade vi med att galoppera innanför spåret, för att träna på att rida rakt. Även det gick som smort. Nu ska jag börja rida i sadeln igen, tjohoo... har ju knappt suttit i den sen jag köpte den.. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0