03 - Min första häst

Min första häst.. lite svårt, jag har aldrig ägt en häst..

Jag skulle kunna säga att Kroven(aka Greve Hamilton). En liten svart och lurvig Shetlandsponny som egentligen skulle få prova på att bli travhäst åt min lillebror. Men det slutade med att jag istället red in honom och hela tiden när Lillebror skulle ut(inte ofta) så var ponnyn redan motionerad och omhändertagen i övrigt. Numera ägs han av Familjen Öhlin.

Första 'seriösa' foderhästen jag hade var ett halvblod vid namn Carerra. En häst som lärde mig så ofantligt mycket om ALLT. Eftersom han vart ofärdig ett tag så skapades mitt intresse för anatomi/massage vilket jag bara är tacksam för de är riktigt bra saker att kunna. Annars var det mest vardagsridning tills vi började träna lite hoppning. Sedan vart han ofärdig och då var vårat mål att bara komma tillbaka. Trots att equiterapeft och veterinär dömt ut honom så var han helt återställd och hade aldrig någon sin varit i bättre form. Riktigt fin häst måste jag säga inte bara personligheten utan han var riktigt snygg. Vet inte riktigt vad han gör nu, hamnade hos en tjej som heter Lisa om minnet är med mig..

Våga fråga.


Ska kila om jag kan skanna in en bild på Kroven sen också, han är himla söt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0