Skellefteå Ridklubb

Har varit och tävlat även denna helg. Dock så tävlade jag 0,80 och 0,95, eftersom min fina älskling varit så duktig och tävlat rätt mycket den senaste tiden. Menar: enbart i år har hon plockat hem fyra blågula, inte illa pinkat! Så dagens tävling gick bra, samtidigt som jag är jätte sur på mig själv för missen jag gjorde i 0,95an.

0,80: Red fram, allt kändes bra och jämnt på min pigga springare. Starten vart fördröjd eftersom det var fel på ljudanläggningen och det tog ett tag innan dom insåg det i domartornet. Efter att ha kommit in på banan så flöt allt på jätte bra förutom att hon hade en tendens att krypa lite nära. Men inget pet och inget stopp, så det vart en felfri runda och blågul rosett på det. hihi^^

0,95: Red fram inne i manegen klapprade sedan iväg till framhoppningen där det gick väldigt bra bortsett från ett nedslag i oxern för att hon helt enkelt vart för taggad. Sedan inne på banan flöt allt på jätte bra. Hon var jämn och fin och lyssande riktigt bra på mina förhållningar. Hoppade genom hela banan med ett nedslag på sista hindret i grunden. Som var en vinkelsväng från en oxer till ett "dolt räcke". Hade jag bara ridit igenom svängen bättre så hon fått vara mer beredd på hindret hade bommen legat kvar.. men sånnt man lär sig av, hoppas jag. Fröken var i alla fall jätte duktig.

Tror att martingalen inte är någon dålig idée eftersom hon inte kastat med huvudet en enda gång som hon brukar göra för att komma undan förhållningar. Eller om det kan bero på bettet(tredelat m. fasta ringar), i alla fall så funkar hon jätte bra på den kombinationen.

Nu har vi tre lokala tävlingar kvar: Umeå, Skellefteå RK och Luleå. Varav vi planerar att göra en av de tävlingarna till ett meeting. Till Umeå åker jag och Angelica iväg som vanligt och vi tar med oss Nina(?) och Line som hästskötare, vilket funkar super bra! Blir troligtvis 1m och 110m för mig om planerna håller. Sedan SRK ohar vi inte hunnit planera så mycket till eftersom inte proppen kommit. Sen Luleå så blir det eventuellt Nina som tävlar istället för Angelica, vilket innebär att vi får Angelica som hästskötare=Super!!.



UNDERBARA HÄST

Mitt allt, min älskade, högre än himlen! <3
<3Miss Snowball<3






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0