Big things come in small packages

Bör väl utvärdera tävlingen trots att det inte gick helt hundra, hade dock jätte trevlig helg med Angelica, Nina, Line och hästarna, så klart. Dagen började med att vi vart en aning försenade, hittade en senväg till klubben osv. Så Direkt vi kom fram fick jag och Nina kasta oss in i vår utrustning, start anmäla och gå banan. Sedan gjorde Angelica och Line i ordning hästarna. Red fram och allt kändes bra, hon kanske till och med var mot det lata laget.
Dag 1
0,90: Rullade på bra och vart en delad första plats, hade dock lite halvdåligt tempo.
1m: Gick väl också bra, slarvade på en vinkelsväng genom att inte rätta galoppen. Vilket ledde till korsgalopp och stopp på en oxer, resten av banan gick runt utan problem. Hade även där lite halvdåligt tempo.

Dag 2
0,95: Framridningen bestod av total kaos. Alla ryttare var ivägen, lyssnade inte. Vilket gjorde att brustiga Flisan  vart sur, spänd och tokig(Det är verkligen inte ofta hon gör bocksprång och ännu ovanligare att hon slår mot hästar). Så på banan skötte hon sig trots att hon var spänd som ett as vilket ledde till tre nedslag och tokigasprång.
1,05: Längde mina stigläder till det jag brukar ha och satte en röd rosett i svansen. Hoppade fram två gånger på varje hinder och redan där kändes det mycket bättre fick om henne på ett helt annat sett och väl inne på banan fungerade altt jätte bra, tappade tempot genom en snävare u-sväng och fick ett stopp på den oxern. Banan flöt på vidare fram till kombinationen(räcke>oxer) hoppade räcket och när hon sedan tagit sina två galoppsprång var det på tok för lågt kvar till hindret och hon valde att stanna istället. Red an kombinationen igen i betydligt högre tempo hoppade båda hinder och resten av banan avklarades utan större svårigheter.

Lärdom: Jag ska inte bry mig om att mina ben är långa och försöka korta mina läder på grund av det. För när jag längde dem till sista klassen så fungerade allt så mycket bättre igen. Jag och Flisan passar bra tillsammans trots mina mils långa ben.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0