Samanfattning Hippologum

Igår(fredag) åkte vi iväg och tävlade i Umeå på Hippologum.

0.95:
På framridningen var hon riktigt övertaggd och ville hälst att allt skulle vara fullrulle. Så jag passade på arr hoppa fram medans hindren inte riktigt var i tävlingshöjden. Hoppade både oxen och räcket två gånger sen skrittade vi tills det började närma sig start tog två språng på lilla hindret och in på banan eftersom det hela tiden var två på banan. Kunde inte ta tyglarna för fem öre inne på banan för så fort jag kortade upp dem så antog hon att de var dags för start. När vi väl startade vart det lite studsigt och efter att vi tagit oss över första hindret så var hon en dröm! Hon var så frukanasvärt fin genom hela banan, galoppen var supertrevlig, inget kastande med huvudet eller nått alls, dock så blev det ett oturligt nedslag på 4an men gud så fin hon var. Hon kunde titta till på några hinder men med en smackning så fick hon framåt igen. Helt underbar ritt!

1,05(debut!):
Kan ju börja med att säga att jag aldrig varit mer nöjd över en uteslutning. Vi hoppade samanlagt 4 hinder.. Samma sak där, hon var laddad till tusen tills vi tagit oss över första hindret då vart hon jätte jämn och ååh så fin hon var. Hoppade tvåan utan tvekan, samma sak med trean. Sen mot fyran var det en något svår sväng där jag ångrar mitt val av väg.. Så här såg vägen ut:

Det blåa hindret var inte med så de hade lagt ner en bom. Jag tänkte första svängen att jag skulle svänga innanför för att vå en mjukare sväng mot hindret. Men eftersom min hoppstjärna var så super så bjöd hon mot det blå hindret vilket jag inte insåg innan det var för sent så när vi väjdemer mot 4an så tappade hon all fart eftersom hon ville hoppa det blå,  så det blev ett stopp. Sedan så var jag lite dum igen.. tog vägen runt hindret vilket blev väldigt snävt det med, tredje gången valde jag att ta det ur höger varv så vi rundade banken så självklart så hoppade hon. Fortsatte mot femman och även stopp där och därmed utesluten. Känns som hade jag bara insett att hon bjöd på blå snabbare än jag gjorde så hade hon aldrig stannat och vi hade troligtvis kommit runt banan utan stopp, hon var så super! Men ett stopp betyder att stoet kommer fram.

Så: jag är sjukt nöjd över gårdagen. Vet fortfarande inte vilka klasser jag vill tävla 5-6 juni eller om jag bara ska tävla en dag.. Blir det en dag så anmäler jag nog 0,90-1m och beroende på hur det känns kanske jag byter 0,90 mot 1,10, men troligtvis inte.

Uppdaterar med lite bilder från igår så fort jag har gullat till mig dom av Nina! ;D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0