Gårdagen

Igår vart det stärkande dressyr med kombination av markarbete och lösgörande. Gick hur bra som helst, red igenom LB:1an och hon var super fin. Så nu är jag jätte taggad på att rida program för Eva eller typ boka en privatlektion för henne, eftersom ade få dressyrtävlingar jag ridit så har det varit hon som suttit som dommare så hon har varit med hela vägen och jag tror att det skulle vara nyttigt att se om hon gjort några framsteg sedan december, vilket det känns som att hon gjort stora av nu. Men man vet som aldrig, så därför är jag sjukt sugen på att rida LB1an för Eva. Bortsett från att vi red igenom LB:1an så jobbade vi en del med en av mina favorit övningar. Syftet med övningen är att stärka galoppen och få jämna övergångar. Den är väldigt upprepande och går ut på att man varje gång man kommer till mitten av långsidan så skall man rida över ridbanan och byta varv. Man börjar i skritt, fattar galopp när man är rakställd på kortsidan galopperar genom hörnpasseringen saktar av till trav, rider över ridbanan där det ligger 5 cavaletti, vilket kräver att man ska fått en bra och jämn arbetstrav på den lilla yta man har. Ja för min del blir det en liten yta eftersom ytan jag har att rida på hemma är just nu ca 20x35, måste nästan kolla så jag vet säkert^^. Nedan är i alla fall en bild som representerar övningen:

1: Grön=Skritt, 2: Röd=Galopp, 3: Blå=Trav

Sedan avslutar vi med en bild från Hippo(FOTOGRAF: Nina Löfgren, klicka på bilden:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0