Bett


Så fort jag får tummen ur så ska jag beställa hem detta bett i hopp om att de kommer bli perfekt match på Flisan. Eftersom jag rider på ett tredelat med kula nu så tror jag att de här kommer bli super. De förbättrande effekterna jag är ute efter är att få en mer harmonisk kontakt när hon taggar till som hon väldigt ofta gör på hopptävlingar. Detta tredelade eggbett har fasta ringar vilket sägs ska vara positivt för hästar som är lite oroliga i munnen,  kanske kan vi få slippa de gånger hon slänger huvud och gapar för att hon inte vill sakta av då hon taggat till. Vem vet, vem vet jag har i alla fall tänkt ge detta bett ett försök.

Tidigare bett vi haft är då de tredelade som fungerat bäst hittils, bortsätt från småsaker som förhoppningsvis de eggbettet ska lösa. Annars har vi även haft hackamore vilket fungerade hyffsat bra bortsett från att hon lättlätt tryckte ganachen mot strupen eftersom den i smyg sänger lite dubbelt budskap på grund av skänklarna. Eftersom hon då tryckte strupen mot så blev det jobbigare att andas... lite hemskt.. så jag rider helst inte på det förrutom om vi enbart ska ut och rida kravlöst, skritta och dylikt. Om någon är sugen på att höra effekten av hur andningen vart något jobbigare kolla: Hackamore och jämför med tredelat. Kan även tillägga att på hackamoret hade hon superkondition och på tredelade är hon under upptrappning, dvs inte den bästa konditionen.


Kommentarer
Maria & Pearl på äventyr

vilken intressant blogg du har:) Ska vi följa varann via blogvin? Om du vill alltså? :)

Kram Maria o Pearl

2010-06-13 @ 10:41:04
URL: http://mariagustavsson.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0