4 januari

Idag var det ridtur i solsken och kyla som stod på schemat. Det blev mycket växlande i gångarterna till en början för att få henne mer uppmärksam på mig. Sedan avslutade vi med mycket böja och ställa i traven. Hela dagens pass blev utan stigläder eftersom jag fått för mig att nu jäklar ska vi hitta en perfekta kontakten och så blir det ju även mer styrke träning för mig också.

Tänkte bara lägga till några citat från en fantaskisk bok, där råden är så uppenbara och ärliga, det går inte annat än att avguda denna bok:
"Tecken: Hästen klarar inte hinderhöjden. Vad betyder det?: Ryttaren kräver för mycket av hästen."
"Tecken: Hästen kan inte hoppa studshinder. Vad betyder det?: Nej, den har inte fått lära sig det."


Kommentarer
ebba

sv: haha exaaakt ;)

2010-01-04 @ 19:19:00
URL: http://brejjk.blogg.se/
Warnmark - Du kan bli veckans blogg -bloggen för dig och din häst

Du kan vara med och tävla om att bli veckans blogg på min blogg. Kika in och läs mer :)

2010-01-05 @ 17:36:43
URL: http://warnmark.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0