15-17 januari

I fredags jobbade vi med longeringen även då gick riktigt bra. Sen blev det en tur till Luleå och hämta Lotta och Hugo. Sedan igår blev det också en longering. Gick bra även då, det är så skönt att göra klart motionen av hästen redan före lunch. Nu blir jag bara mer och mer sugen på att köpa en så kallad Pessoa-sele. Jag tror att det kommer funka bra, måste bara få tummen ut och beställa. Sen när man införskaffat en sådan så ska man använda den med stor försiktighet, så hästen får vänja sig ordentligt. Skriver mer om selen sen när jag fått hem och provat den. Idag så var det att stiga upp tidigt, lasta och åka iväg till Kågedalens Ryttarförening. Då var det löshoppning som stod på schemat. Hoppade inte så mycket utan gav mig på 1m, då det märktes att hon inte konditionstränat på lite mer än en vecka(Har inte riktigt koll på när det var sist och orkar inte kolla upp bloggen atm. ^^). Gick i alla fall bra, hon är som söt när hon har sin egna bjudning och fattar galopp på en smackning eller två. Sedan var hon duktig som inte toksprang som hon gjorde sist vi löshoppade för LÄNGESEDAN. Gillar även skarpt att hon uppskattade dagens hoppning, kastade med huvudet och hade sig efter hindrena.
Nu kommer det bli mycket longering även nästa vecka, för att sedan trappa upp med ridningen igen. Men vi får se hur det blir i slutändan. Senare idag kommer förhoppningsvis lite snuttar från dagens löshoppning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0