12 januari

Dagens träningspass blev även idag longering. Men idag blev det lite mer trav dock inga hela varv, jobbade mycket med små växlingar mellan skritt och trav för att få bra koll på lydnaden och jämna övergångar. Som avslutande kopplade vi bort inspänningarna så klart, sedan blev det att träna röstkommandon som: stanna, skritta, kom och hoo. Funkade faktiskt bra och förhoppningsvis så kommer det funka ännu bättre med tiden. Det gäller bara att upprepa och uppmuntra. I morgon är fortfarande ett mysterium, vi får se hur allt löser sig helt enkelt. Jag kommer troligtvis vara jätte grinig över träningsvärk då jag simmat 30 min non-stop och varit med på ett aerobicspass.

En vältränad och välbalanserad ryttare har lättare att samspela med vilken häst som helst jämfört med en otränad ryttare. Jag anser inte att ridning tränar riktigt allt vi skulle behöva för att prestera på topp. Så mitt tips är att utöka din egen träning av kondition, koordination och muskelgrupper som vi inte använder när vi rider.


Kommentarer
Angelica

Såklart =D

2010-01-13 @ 22:33:32
URL: http://mittlivmedhastar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0