10-11 januari

Den tionde var vi ute på en konditionsrunda i skogen, med mål att hålla ett jämt och avslappnat tempo. Gick faktiskt riktigt bra till och från. Vad jag nu råkar störa mig väldigt mycket på är skoterförarna. Visst jag har inget problem med att möta dem men visst tycker man att de kan hålla sig till skoterlederna eller i alla fall från hästlederna. Känns inge vidare när man ser att de tagit sig sträckor efter hästleden för det innebär ju att det är mjukt under och hårt över. Dvs. man går igenom och kan skada hästarnas ben.  Ajjabajja, skoterförare håll er från hästlederna i skogen...

Idag valde jag att longera tösen i skritt för att lösgöra henne ordentligt och få henne att trampa under sig lite mer. Tycker att det vart stor skillnad mot slutet på inspänningarna då hon kommit igång lite mer. Det vart rikitigt fint sänkt bakdel mot slutet precis som det ska vara. Tummen upp för longering! Ska försöka longera henne ungefär tre gånger i veckan framöver bara så att hon börjar jobba mer rätt helt enkelt.

Ikväll så lägger jag eventuellt ut en någorlunda bra bild om jag hinner få klart den! =D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0