Hoppning

Har hoppat idag för första gången på tre hela långa veckor. Tidigare har jag inte kunnat ta mig in eftersom bilen inte startar när det är så satans kallt. Idag hoppade vi: sax-2,5m-räcke-2,5m-sax-9m-muroxer-9m-sax-2,5m-räcke-2,5m-sax sen hade vi även ett räcke och en oxer på en kort diagonal. Gick riktigt bra faktiskt hoppade linjen på lite varierade höjder studsen va på va 60 och oxern på 80, funkade rätt bra men de vart så himla fullt i manegen att vi hoppade bara linjen två gånger. Sen tränade vi på räcket och oxern gick jättebra, hoppade lite olika höjder mellan 80 och 105. Damen rev inte ett enda hinder och stannade inte en enda gång. Dock så var hon busig lite till och från och ville kasta av mig, men jag satt kvar. ;) Vart så himla sugen på KM:et. Men plikten kallar och jag måste finnas tillgänglig alla dagar så att jag kanske får mig jobb. Sen måste jag skaffa mig en bil.. den jag drar med har ju pappa på jobbet så hur som helst hade jag ändå inte tagit mig dit. ajja får tagga tävlingssäsongen i alla fall.
Finaste hesten!


Kommentarer
therese

sv. ja det är ett RENT helvette.. men men =)

det som är lite men bara lite positvt är när man e borta länge från ridningen så blir man så sjukt taggad på att få börja om så man är bara glad att man får se på en häst och klappa den=)

2010-12-29 @ 21:55:35
URL: http://wisehead.blogg.se/
Sofia

sv: Taack:D

2010-12-30 @ 20:35:51
URL: http://olinlundmark.blogg.se/
Josäfin :>

fin blogg =D

2011-01-02 @ 18:09:00
URL: http://jossanamigo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0