Presentation

Jag heter alltså Caroline Berglund och är 17 år, snart 18. Jag läser mitt sista år på Thorén Business School i Skellefteå. En skola med otroliga möjligheter, du får i princip läsa vad du vill och får hög behörighet att läsa vidare. Jag tävlar för Kågedalens ryttarförening. Jag rider en häst som heter Miss Snowball och ägs av Jacqueline Pihl. Flisan som hon kallas är född -00 vilket innebär att hon är 9 år. Hon är efter ett varmblodssto som heter Oriola och troligtvis efter en ponnyhingst eftersom de smitit från ett bete och fann Oriola. Flisan hamnade hos mig 10 april i våras. Vi tävlar främst i hoppning men det kan även hända att det blir någon dressyr. Flisan är högsta hönset i hagen och trivs riktigt bra med det. Hon är positiv och glad, pigg ocu underbar.  Detta sto mäter 152 centimeter på manken och är brunskimmel. Så vi går inte omärkta på tävlingplatsen. Men storleken har ingen betydelse, och nej hon är inte efter Tappin, vilket folk har en tendens att tro då hon faktiskt ser ut som en så kallad "Tappinare".
Nu börjar säkert folk undra, varför kallas hon för Flisan? Jo det jag jag också frågat mig men det är så här: När Flisan var liten så tuggade hon de två översta plankorna i boxen till flisor och hoppade ut och gick nöjd och belåtet och ställde sig i en spilta. Därför kallas hon Flisan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0