15 oktober

Idag har jag legat hemma från skolan, men var mycket piggare redan vid kl 12.Så vid 16.00 så var jag ute i stallet mockade åt Flisan och Casper. Sen in med Flisan borstade upp henne och provade den nya sadelgjorden, schabraket, huvan och nosluddet. Blev riktigt bra faktiskt, är nöjd i alla fall.

Sen ut i skogen, inte med den utrustningen dock. Vi for en lite längre lull tur, hon var jätte stoig och varmblodigtravare = sur och stel. Men mot slutet så började hon skärpa sig och mjuknade en del, tur det annars hade jag någ inte varit på så bra humör just nu. Sen efter turen med henne for jag ut med välutbildade Casper. Han var jätte lugn, fin och lydig. Riktigt fröjd att sitta på, pillrade mycket med galoppombyten och tempoväxlingar. Tror jag fick honom att byta i var fjärde språng mot slutet, inte så waow kanske, men kul var det!

Så imorgon känner vi lite på nya utrustningen i skogen, sen bär det av mot Umeå på lördag. Hoppas det kommer gå bra, men jag känner att jag inte har så stora förväntningar nu då hon var så stoig idag. Hoppas bara hon inte blir brunstig nu också.


En improviserad fläta jag gjorde på Casper för ett bra tag sedan^^



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0