Listan för tävlingsryttare

Listan för alla tävlingsryttare

Hur började det:

1. På vilken klubb började du rida?
Kågedalens Ryttarförening
2. Vem gjorde dig till den ryttare du är idag? Måste nog säga Åsa Netterbrant(fd.Roslin). Hon tog mig från skogsturerna och ut på tävlingsbanorna, många av hennes visdomsord finns fortfarande i huvudet.
3. Vilken häst har lärt dig mest? Carerra lärde nog mig mest både på hästryggen och skötsel. Sedan Lola på tävlingsbanan eftersom hon var den första hästen jag tävlade. Dock så utvecklas man hela tiden
4. När började du tävla högre än klubbtävlingar? Ojj, undra om det var 2005, nee måste varit ännu längre sedan.
5. Vilken häst har du mest placerinar med?
Lola, men inte länge till he-he

Dressyr:
1. Vem är den mest utbildade häst du ridigt?
Svårt antingen Carerra eller Curious Casper, kunde dock inte så mycket när jag hade Carre.
2. Vilken häst har du din högsta dressyr placering med?
Carerra, 4de plats LB
3. Vad är det svåraste program du ridigt? Tävlat LB, men privat LA
4. Vad tävlar du för klasser?
Just nu tävlar jag LB någon enstaka gång på hemmatävlingarna
5. Vad har du tagit för placeringar i år?
he-he inga dressyr rosetter, har enbart tävlat en klass i år^^

Hoppning:
1. Vilken häst har du hoppat högsta enkelhindret med, vilken höjd?
Lola, 140
2. Vilken häst har du hoppat högsta banan med, vilken höjd?
Miss Snowball, 110
3. Vad tävlar du för klasser? 0.90-1m, planer på 1-1.10m nästa år
4. Vad har du tagit för placeringar i år? Fjärdeplacering med Bernhard, två fjärdeplaceringar och en andra placering med Miss Snowball
5. Vilken klubb föredrar du att tävla hos?
Den bästa tävlingsbanan jag varit på hittils är faktiskt hemma på Kågedalens Ryttarförening, annars Vännes rf.

Häst:
1. Vem är den hetaste hästen du ridigt?
Miss Snowball, alltid pigg på skänkel och taggar.
2. Vem är den starkaste hästen du ridigt? Curious Casper under konditionsträning, har man inte ont i kroppen efteråt är man inte mänsklig, han vet hur man gör så att säga.
3. Vem är den minsta hästen du ridigt?
Korven eller Lilla my, båda är shettisar iaf.
4. Vem är den största hästen du ridigt? Urchin eller Lady beauty
5. Vem är den häst du tog grönakortet på? Charlie
6. Vem är den häst du tävlade först i dressyr? Fixo
7. Vem är den häst du tävlade först i hoppning? Lola
8. Vem är den häst du tog din första placering med? Lola, 2a
9. Vem är den häst du tog din senaste placering med? Miss Snowball, 2a UmeåRF
10. Vilka hästar har du tävlat i lag med? Lola(jag), Gem(Johanna), Dolittle(Sofia) och Savannah(Rebecka)

Antingen eller:
Häst
- Ponny
Jag har aldrig tävlat ponny
Dressyr - Hoppning
Tävlar i hoppning och tycker det är roligast
Utomhus tävling - Inomhus tävling
Gillar egentligen båda två, men utomhus innebär sommar^^
Satsa för seger - Fis rida
Citerar Åsa: "Vinna eller försvinna"

Säkerhetsväst - Utan
Jag råkar vara vädligt svankryggad...
Vitt schabark - Personlig färg
Marinblått..
Ridstövlar - Chaps
Det är snyggare och skönare
Spilta - Box
Box är alltid trevligt, står dock i spilta på tävling
Spån - Halm
Lättare att ha och göra med..
Räcke - Oxer
Kan inte bestämma mig
Kompisar i hage - Ensam i hage
Så länge hästar kan stå med andra och må bra ser jag det som en självklarhet
Sandbana - Grusbana
Har en kärlek till hemmabanan på grus.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0