21 december

Idag har det varit en heldag på KDRF med två pass, ett dressyr- och ett hopppass. I dressyren jobbade jag mycket på volt och improviserade böjda spår. Mycket galopp och trav, känns som att hon bara går bättre och bättre för varje gång vi är in. Nu tycker jag att galoppen börjar fungera otroligt mycket bättre och traven ska jag verkligen inte klaga på. Det enda lilla problemet med traven är väll att hon kan ha lite för brottom i sidoflyttningar så hon blir lite stel, men någon dag får vi säkert till det där med.
Sen hoppade vi en del gick riktigt bra det också, dock sämre mot slutet. Jag antar att hon var slut, det skulle då verkligen inte vara konstigt så att säga. Från början var hon inte riktigt lika på som hon brukar men sedan bev det bättre och övningarna funkade bra. Höll nästan på att åka av en gång , haha men de får ni se på filmen som jag troligtvis lägger in i morgon. Dock så kändes det som en bra "nästan avfallning" eftersom det inte vart några dunsar i sadeln utan det va som att jag flög en bit sen mjukt tillbaka i sadeln. Ska bli kul och se^^.

Här är banan:


Kommentarer
A N N i C A * W E N N B E R G

den banan såg ju rolig ut :D

2009-12-22 @ 10:19:15
URL: http://s94356.blogg.se/
sara

sv; haah ja jag har också några lurviga björnar här hemma ;)

2009-12-22 @ 14:11:32
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Sofie

Jätte bra övning ju! :)

2009-12-28 @ 21:54:42
URL: http://sofieslilla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0