10 december

Nu är jag tillbaka från min bloggtorka. Kanske inte kommer vara så jätte aktiv just nu då det är så mycket i skolan men jag skal försöka i alla fall. Idag har jag nämligen fått bort en stor del, dvs jag har körkort nu!

Under min så kallade bloggpaus har Flisan inte gått några hårda pass över huvudtaget. Har blivit mycket vila. När jag har ridigt så har jag mest fokuserat på ställa, böja, forma och framför allt lydnad. Sen eftersom jag känner att under den tid vi fokuserat mest på lydnaden så kommer jag fortsätta med att jobba extremt mycket med växlingar mellan gångarterna.

Idag så har vi varit ute på en ridtur i den stora mörka skogen, blev mycket omväxlingar i gångarterna. Dock en kortare sträcka eftersom jag var så slut efter skolan och allt kring körkortet. Nu saknas det bara lite transportkörning med pappa sen så kan jag åka in och träna mer på ridhuset, vilket kommer bli kanoners.

Jag brukar ju aldrig riktigt avslöja mina planer i förväg, men nu är jag så fruktansvärt peppad. På lördag ska vi in och hoppa, vilket vi inte gjort på säkert 2-3 veckor. Helt sjukt vad skolan tar tid av livet. Men då ska vi i alla fall hoppa lite bana/kontroll övningar. Kommer bli jätte bra lägger ut skissen på lördag sen kanske några kort om jag har tur!

Ojj så luddigt det blev, men men! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0